Zanim przejdziesz do rozliczenia zakupu nowo wybudowanego domu, Ty i Twój budowniczy przejdziecie przez przejście, aby przeprowadzić ostateczną kontrolę.
Ten przewodnik jest okazją do znalezienia elementów, które mogą wymagać poprawienia lub dostosowania, dowiedzenia się o sposobie funkcjonowania nowego domu i zadawania pytań o wszystko, czego nie rozumiesz.
Często konstruktor korzysta z tego przewodnika, aby poinformować kupujących o:
- Działanie elementów domu.
- Odpowiedzialność kupującego za konserwację i utrzymanie.
- Zakres gwarancji i procedury.
- Większa społeczność, w której znajduje się dom.
Działanie komponentów domowych
Kupując nowe urządzenie lub element wyposażenia, na przykład drukarkę lub pralkę, zwykle musisz przeczytać instrukcje, zanim zrozumiesz, jak korzystać ze wszystkich funkcji. Wraz z nowym domem otrzymasz od razu stos instrukcji. Pomaga, jeśli ktoś poświęci czas na pokazanie Ci, jak obsługiwać wszystkie urządzenia kuchenne, systemy ogrzewania i chłodzenia, podgrzewacz wody i inne funkcje. Taka orientacja jest szczególnie przydatna, ponieważ ludzie często są tak zajęci podczas przeprowadzki, że mają problem ze znalezieniem czasu na dokładne przeczytanie instrukcji.
Obowiązki konserwacji
Częścią twojego przejścia będzie nauka o obowiązkach związanych z konserwacją i utrzymaniem. Większość nowych domów jest objęta roczną gwarancją na wykonanie i materiały. Jednak takie gwarancje nie obejmują problemów, które powstały z powodu braku wykonania wymaganej konserwacji. Wielu budowniczych dostarcza broszurę wyjaśniającą typowe obowiązki związane z utrzymaniem nowych właścicieli domów i sposoby ich wykonywania.
W przypadku wystąpienia uzasadnionego problemu po wprowadzeniu się do firmy, producent prawdopodobnie będzie miał zestaw procedur obsługi gwarancyjnej do przestrzegania. Z wyjątkiem nagłych przypadków, prośby o doręczenie należy składać na piśmie. Pomaga to upewnić się, że wszyscy wyraźnie rozumieją usługę, którą należy wykonać.
Wizyty konstruktorów w ciągu roku
Wielu konstruktorów planuje dwie wizyty w pierwszym roku i mdash jedną blisko początku, a drugą pod koniec & mdash w celu dokonania niezbędnych korekt i wykonania prac niezwiązanych z sytuacjami awaryjnymi. Nie oczekuj, że budowniczy natychmiast wybierze się z powodu problemu, takiego jak przebicie gwoździa w płycie gipsowo-kartonowej. Takie problemy wynikają z naturalnego osiadania domu i najlepiej rozwiązać je podczas jednej wizyty pod koniec pierwszego roku.
Twoja lista kontrolna inspekcji
Utwórz listę kontrolną podczas inspekcji domu. Lista powinna zawierać wszystko, co wymaga uwagi, a Ty i Twój konstruktor powinniście uzgodnić harmonogram napraw. Budowniczowie wolą rozwiązywać problemy przed wprowadzeniem się, ponieważ łatwiej jest pracować w pustym domu. Niektóre elementy mogą wymagać poprawienia po wprowadzeniu się. Na przykład, jeśli przejście odbywa się zimą, budowniczy może być zmuszony do opóźnienia zmian w kształtowaniu krajobrazu do wiosny.
Ważne jest, abyś był dokładny i uważny podczas przechodzenia. Sprawdź dokładnie wszystkie powierzchnie blatów, armatury, podłóg i ścian pod kątem możliwych uszkodzeń. Czasami powstają spory, ponieważ kupujący może odkryć wyżłobienie w blacie po wprowadzeniu się i nie ma sposobu, aby udowodnić, czy było to spowodowane przez pracowników budowniczego, czy też przeprowadzających się kupującego. Wielu konstruktorów prosi swoich kupujących o podpisanie formularza na przejściu, w którym stwierdza się, że wszystkie powierzchnie zostały sprawdzone i że nie ma innych uszkodzeń niż te, które zostały odnotowane na liście kontrolnej.
Zadawaj wiele pytań podczas prezentacji i rób notatki na temat odpowiedzi. Nie martw się o zadawanie zbyt wielu pytań. Tak się uczysz. Ważne jest, aby potraktować to spotkanie jako pozytywne doświadczenie edukacyjne, które zwiększy przyjemność z nowego domu.